Zoeken in deze blog

woensdag 16 mei 2012

Ik zoek een Nederlandstalige psycholoog of een zelfhulpgroep in de omgeving van Wallonië of Brussel.

Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben Nederlands(talig) en woon sinds een aantal maanden in Wallonië. Ik heb al sinds een aantal jaar een eetstoornis. In Nederland ging ik naar een zelfhulpgroep waar ik veel geleerd heb. Op dit moment heb ik geen hulp en merk dat het fout gaat. Nu ben ik op zoek naar een Nederlandstalige psycholoog in Wallonië of een zelfhulpgroep in de omgeving van Leuven/Brussel (in ieder geval Nederlandstalig). Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

In België staan we qua zelfhulpgroepen jammer nog niet zo ver in Nederland, waar er in elke provincie wel iets georganiseerd wordt. Het aanbod in België beperkt zich tot enerzijds de nazorg-zelfhulpgroepen voor mensen die opgenomen geweest zijn in een kliniek en na hun opname nog extra ondersteuning kunnen gebruiken en anderzijds de inloopmomenten die wekelijks door onze Vereniging georganiseerd worden.
Je bent elke woensdagnamiddag en de 3de zaterdag van de maand tussen 14u. en 18u. welkom in het Inloophuis om eens langs te komen. Dan is het Inloophuis vrij (en gratis) toegankelijk voor iedereen. Je kan er een gesprek hebben met de aanwezige vrijwilligers (altijd minstens een (ex-)patiënte) of eens kijken in de bibliotheek. 
 
Verder kan je ook (anoniem en gratis) gebruik maken van ons online forum. Soms kan het ook al een hele opluchting zijn om eens via het forum in contact te komen met lotgenoten. Op die manier kan je ook steun zoeken op momenten dat het moeilijk gaat of om hulp of advies vragen bij concrete situaties. 
 
Wij hebben wel lijsten van hulpverleners over heel Vlaanderen, maar Nederlandstalige psychologen in het Waalse landsdeel staan niet op onze lijst, dus daar kunnen we je jammer genoeg niet mee helpen. Eventueel kan je eens informeren bij onze Franstalige zustervereniging MIATA.

Geen opmerkingen: