Zoeken in deze blog

woensdag 16 mei 2012

Ik zoek informatie over onderzoeken naar de prognose van anorexia

Ik ben een studente. Mijn scriptie gaat over de prognose van anorexiapatiënten. Ik vind echter weinig informatie over follow-up onderzoeken. Hebt u hier soms literatuur over of weet u soms waar ik deze kan vinden? 

Je kan misschien best vertrekken vanuit je handboeken psychiatrie. Normaal staan er daar ook verwijzingen naar literatuur. Wij hebben in het Inloophuis ook het "Handboek eetstoornissen" van Noordenbos en Vandereycken, waar ook heel wat onderzoeksliteratuur in vernoemd wordt.. Er zijn nog een aantal andere boeken in onze bibliotheek waar je eens in kan komen kijken. Elke woensdagnamiddag tussen 14 en 18u. kan je er terecht. 

Verder kan je eens via LIMO of via http://scholar.google.be/ op zoek gaan naar artikels. Als je vb. als zoekterm "follow-up research anorexia" of "prognosis anorexia" (of "prognose anorexia") ingeeft, dan krijg je al wat artikels. 
Of je kan in de bibliotheek van de afdeling psychologie kijken in vroegere eindwerken. In veel eindwerken over eetstoornissen staat wel een paragraaf over prognose en daar kan je dan ook verwijzingen vinden naar artikels.

Geen opmerkingen: